In opdracht van Arno Huibers Theater producties maakte ik twee voorstellingen: ‘Icar Vliegt’ en ‘Kus Me – de clown en zijn muze.

Icar Vliegt is een tekst van mijn hand gebaseerd op het verhaal van Icarus en zijn vader.

Voor Kus Me schreef ik de tekst, het concept was van Arno Huibers en mij samen.

 

Uit de reacties op Icar Vliegt:

“… weet de joystickgeneratie met hun spreekwoordelijke korte aandachtspanne moeiteloos zestig minuten te boeien.” (Eindhovens Dagblad)

“Een juweeltje van een voorstelling. Ik denk dat het ook heel erg aansprak bij de kinderen die er waren. Ik heb op hun reacties gelet, hun gezichten gezien. Ze genoten intens. En wat een mooie reacties achteraf”  (Een leerkracht)

“In drie woorden vond ik Icar Vliegt: vernieuwend, inspirerend, ontroerend” (Jacqueline)

 

Recensie over Kus Me – De Clown en zijn Muze:

HUIBERS IS OM TE ZOENEN

Dat zul je altijd zien. Kiest Arno Huibers uit een uitverkochte zaal net de echtgenote van de recensent om met veel poeha publiekelijk te verleiden tot een zoen. Tot twee keer toe nog wel. Dat is natuurlijk solliciteren naar een handgemeen of op z’n minst een in azijn gedoopt stukje in de krant, maar het goede nieuws is dat Huibers er mee weg komt. DE voorstelling in kwestie, ‘Kus me – de clown en zijn muze’ is namelijk om in te lijsten zo mooi. In een betoverende voorstelling brengt Huibers solo het verhaal van de fatale liefde tussen een door het heelal reizende clown en zijn muze van een andere planeet. De setting is sprookjesachtig, het tempo na een wat aarzelende start hoog, en dankzij schitterende projecties en wonderschone muziek weet Huibers het publiek te betoveren met zijn romantische clownsodyssee. Een voorstelling om verliefd op te worden dus: charmant, innemend en intiem, met een belangrijke rol voor het publiek. Van drumsolo tot massale assistentie bij een dreigende zelfmoord van de clown. Alhoewel het tot die zoen, met risico op echtelijke crisis, uiteindelijk niet komt. ‘Kus em” is dus ook voor verliefde stelletjes een veilige aanrader.

(Eindhovens Dagblad 30 januari 2012, Jan Speelman)